İçeriğe geç WhatsApp

S-Matik 4.0 | Merkezi Sıra Yönetim Sistemi

Sıramatik

S-Matik 4.0, geleneksel sıra yönetim sistemlerinden farklı olarak tamamen merkezi mimaride, bulut tabanlı (private cloud) yeni nesil bir sıra yönetim yazılımıdır.

S-Matik 4.0 uygulamasının geliştirme stratejisi 4 temel kavram üzerine kurulmuştur:İşlevsellik, Performans, Güvenlik ve Entegrasyon yeteneği...

Endüstri 4.0 konseptine uygun, yenilikçi özellikleri sayesinde, PSM Dergisi tarafından düzenlenen PSM Awards - Yenilikçi Müşteri Etkileşimi ve Deneyimi kategorisinde ödül almıştır.



Temel Özellikler

Sıra Yönetim Sistemleri

Bulut Bazlı Merkezi Mimari

  • Tüm şubelerdeki sistem bielşenleri kiosk, terminal ve dijital ekranlar merkezdeki sunucuya bağlı çalışır.
  • Dosya dağıtımı ve manuel güncelleme ihtiyacı ortadan kalkar.
  • Sadece bir arayüz üzerinden tüm sistem yapılandırılabilir ve izlenebilir.
Sıra Yönetim Sistemleri

Esnek Entegrasyon Kabiliyeti

  • RESTful & SOAP web servisleri üzerinden açık sistem mimarisi
  • Önceliklendirme için CRM, terminal fonksiyonları için Core Banking, SAP/ERP sistemleri ile entegrasyon
  • 3.parti Randevu sistemleri, SMS servisleri ve Digital Signage çözümleri ile entegrasyon
Sıra Yönetim Sistemleri

Ölçeklenebilirlik & Güvenlik

  • Yeni şubelerin sisteme kolay entegrasyonu
  • Yük dengeleme ile yüksek performans
  • Kullanıcı bazlı yetkilendirme, veri şifreleme ve yedekleme altyapısı
Sıra Yönetim Sistemleri

Dinamik ve Kullanıcı Dostu Arayüz

  • Şubelere özel şablonlarla özelleştirilebilir kiosk, terminal ve dijital signage arayüzleri
  • Kullanıcı arayüzlerinde multimedya desteği (JPG, PNG, MP4) ile zengin içerik sunumu
  • Angular SPA teknolojisi ile hızlı ve kullanıcı dostu arayüz
Sıra Yönetim Sistemleri

Akıllı Önceliklendirme (Rule Engine)

  • Segment, işlem tipi, randevu bilgisi, işlem saat gibi kriterlere göre algoritmik skorlama
  • Koşul tabanlı yönlendirme ile müşteri deneyimini optimize etme
  • Gerçek zamanlı karar destek yapısı
Sıra Yönetim Sistemleri

Güçlü Yönetim Paneli

  • Tüm şube ve hizmet noktalarını merkezi olarak yönetme
  • Toplu buton, kategori, içerik, kampanya, parametre ayarları, gelişmiş bilet şablonları, segment yönetimi
  • Gelişmiş Raporlama ve Anlık İzleme araçları
MEVCUT ÇÖZÜMLER S-MATİK 4.0
Lokal Uygulamalar: Mevcut sıra sistem yazılımları, merkezi ve lokaluygulamalar içeren dağınık bir yapıya sahip Merkezi Yapı: S-Matik 4.0’ın merkezileştirilmiş mimari yapıya sahiptir. Güncellemeler sonrası dosya dağıtımı gerektirmez.
Lokalde Veri Saklama: Her kiosk bağımsız olarak çalışır ve verilerini öncelikle kendi lokal veritabanında depolar ve belirli aralıklarla merkeze aktarım sağlar. Merkezi SQL Veritabanı: Tüm kiosklar merkezdeki bir sunucu ailesine bağlıdır ve veriler merkezdeki sunucu üzerinde depolanır. Bu, merkezi yönetim, kolay güncelleme ve gelişmiş raporlama imkanı sağlar.
Sınırlı Entegrasyon Yeteneği: Genelde CRM ve Core sistem entegrasyonları desteklenmektedir. Entegrasyonda Esneklik: Merkezi ve modüler yapısı sayesinde Kurumların mevcutta kullanmakta olduğu farklı sistemlerle entegrasyonlarda çeşitlilik çok kolay bir şekilde gerçekleştirilmektedir.
Dosya Dağıtımı: Mevcut çözümlerde dosya yönetimi, SSCM veya Windows batch ler ile yapılmaktadır. Versiyon güncellemeleri her lokasyon için dosya dağıtımını gerektirmektedir Merkezi Versiyon & Parametre Yönetimi: S-Matik 4.0’da ise, dosya yönetimi kullanıcı dostu bir arayüz üzerinden yapılabilir. S-Matik 4.0 yazılım güncellemeleri merkezden yapılır, bu da saha bakım ihtiyacını azaltır.
Lokalde Tanımlar: Sistemler lokalde kurulu olduğu için, tüm parametrelerin lokalde yüklü olması gerekmektedir. Esneklik - Template Ynt: Merkezi yapıya rağmen şablon bazlı tanımlar sayesinde şubelere özel farklılaştırmalar mümkündür. Kiosk, Digital Signage , Bilet Basımı şablonları farklılaştırılabilir.
Yerinde Müdahale: Yazılım kaynaklı arızalarda yerinde müdahalelerin gerekliliği söz konusudur. Merkezi Müdahale: Merkezi yapı neneniyle merkezi uygulamalar ayakta ise yerinde müdahale sadece donanım bazlı gerekebilmektedir.
FİFO dan başlayarak hedef bazlı basit önceliklendirme tanımları esastır. Smart Rule Engine - Akıllı algoritmalarla yönetilen skorlama esaslı önceliklendirme esas alınır.
Standart sıralandırma fonksiyonları desteklenmektedir. Merkezi yapının verdiği entegrasyon yeteneği ile esnek ve zenginleştirilmiş fonksiyonlar

S-Matik Digital Signage

Sıra Yönetim Sistemleri

Müşterilerinizle etkileşim hiç bu kadar kolay olmamıştı. S-Matik Signage çözümü sayesinde müşterileriniz ile etkileşim kurarak bekleme zamanlarını fırsata dönüştürün.

S-Matik Digital Signage uygulaması ile, ana gösterge olarak kullanılan ekranların bir bölümünde çağrılan müşteriler sıralı olarak izlenebilirken, başka bir alanda kurumsal logo, kurumsal görseller, video veya slider görselleri ve hatta metin olarak mesajlarınızı sunabileceğiniz kayar yazı alanları tanımlanabilmektedir.

Böylelikle müşterileriniz sıralarını beklerken, kampanya, duyuru ve kurumsal mesajlarınızın iletilmesi noktasında sesli, video ve görsel dosyalarınızın yayınlanacağı bu mecra sayesinde müşterilerin bekleme sürelerini aktif geçirmelerine imkan sağlanmaktadır.

S-Matik Randevu

S-Matik sıra yönetim sistemine entegre olarak çalışan rezervasyon esaslı randevu sistemimiz sayesinde, randevu vaktinde şubede olan müşterilerin sıra sisteminde gerekli önceliklendirmesinin yapılması ve çağrılması sağlanmaktadır.

Randevu kayıtları sadece kayıt olarak kalmamakta S-matik sistemi ile şubelerinizdeki hizmet akış sürecine dahil olmaktadır. Böylelikle şube yoğunluklarınız yönetilebilir hale geldiği gibi müşterilerinizin beklemeden hizmet almasına imkan sağlanmaktadır.

Randevusu gelen müşteri, şubeye geldiğinde kendisine ait kimlik bilgileri (TCK No, müşteri no vb) veya randevusuna özel referans numarasını girdiğinde gerekli saat ve lokasyon kontrolleri yapılıp, sıra numarası üretilmekte ve bekletilmeden ilgili kişi veya servisler tarafından çağrılması garantilenmektedir.

Sıra Yönetim Sistemleri

S-Matik API - Entegratör

Sıra Yönetim Sistemleri

Merkezi ve modüler yapısı sayesinde S-Matik gelişmiş API kütüphanesi ile, dış servisleri çağırabilir veya dış sistemlerden gelen çağrılara cevap verebilen açık sistem mimarisine sahiptir.

Kuruma ait sistemler ile haberleşmede kullanılmak üzere SOAP ya da REST servisleri ile iletişim mümkündür. Bu açık yapı sayesinde uçtan uca entegrasyon sağlanır.

Aşağıda sıralanan enetgrasyon kütüphaneleri dışında merkezi ve modüler yapısı sayesinde Kurumların mevcutta kullanmakta olduğu farklı sistemlerle entegrasyonlarda çeşitlilik çok kolay bir şekilde sağlanabilmektedir.



🔍 CRM Entegrasyonu

  • Müşteri tanıma (kimlik numarası vb.)
  • CRM üzerinden segment bilgisi alınarak önceliklendirme
  • Müşteri odaklı işlem sıralaması

🏦 Core Entegrasyonu

  • Terminal işlevlerinin kurumsal sistemlere gömülmesi
  • Bankacılık Sistemi, SAP, ERP gibi sistemlerle entegrasyon

🗓️ Randevu Entegrasyonu

  • S-Matik veya 3. parti randevu sistemleri ile çalışma
  • Bilet alma aşamasında randevu doğrulama

📲 SMS Entegrasyonu

  • Sıra numaralarının SMS ile gönderimi
  • Kurumun mevcut SMS servisleri ile bağlantı

🖥️ Digital Signage Entegrasyonu

  • Mevcut ekran sistemlerine çağrı bilgisinin aktarımı
  • Dahili ve harici signage çözümleriyle uyum

👥 Kullanıcı / LDAP Entegrasyonu

  • Active Directory ve LDAP ile kimlik doğrulama
  • Kullanıcı yetkilendirme

S-Matik Çözümleri ile İş Süreçlerinizi Yeniden Tasarlayın